Diablo 3 - Diablo 3 hands-on aneb jaké jsou naše dojmy z dema

Novinky

Diablo 3 hands-on aneb jaké jsou naše dojmy z dema

24.08.2010, 18:03 hod. - 94 komentářů

aaa-diablo3-logo Náš čas konečně nadešel. Na Gamescomu 2010, který skončil 22. srpna 2010, jsme měli možnost si poprvé vyzkoušet Diablo 3 také my. Vzhledem k většímu množství novinek zveřejněných během akce je tento článek nyní definitivní tečkou za touto herní událostí roku.

Nejdřív bych rád uvedl nějaké základní informace o prezentaci Diabla III na gamescomu. K dispozici jsme měli ukázku ze hry z loňského roku, to znamená všechny 4 postavy bez female verze monka a ukázku 2. aktu – poušť. Hra se skládala ze tří side questů a v hlavní linii jsme se posunuli asi o 2–3 questy, podle zdatnosti hráče. Diablo III bylo přístupné na 50-ti počítačích, kde každý hráč strávil 20 minut, po kterých se vám na obrazovce objevilo nepříjemné „Thanks for playing“. Frontu jsem si vystál třikrát, takže jsem si hru vyzkoušel za všechny postavy až na monka a z toho za Witch doca jsem si zahrál multiplayer. V první novinářský den byly čekací doby 25–45 minut, v další den se na konci fronty objevila cedulka „od tohoto místa se čeká déle než 4 hodiny, prosím netvořte dále frontu“.

garn-wilson-nahled

Jay Wilson.

Tak teď už ke hře samotné. Z příběhu nám hra moc neodhalila, šlo vlastně o děj traileru na Monka, přesto pokud se chcete vyhnout spoilerům, přeskočte tento odstavec. Objevil jsem se v takové soutěsce někde na poušti, kolem mě stálo pár vojáků a quest giver, který mi zadal quest do hlavní dějové linie – najít velitele sil, které se snaží dostat do toho města z traileru. Tu soutěsku mi trvalo projít asi 15 sekund, ale byl to jakýsi „tutorial“. Nejdřív na mě vyskočilo jedno monstrum, potom truhla, ze které vypadlo další a pak vyběhla tři monstra. Po tomto krátkém úvodu jsme už byli vypuštěni do světa a monstra už nabíhala ve skupinách s více než dvaceti členy. První side quest, který jsem našel bylo vysvobodit nejdříve quest givera ze spárů Dark cultistů. Ten vám potom řekl, že ve městě je někdo další, koho chtějí obětovat. Toho nebyl problém najít, byl hned na začátku a stačilo jen si vychutnat skupinky okolo a side quest byl complete. Druhý quest jsem nedodělal. Našel jsem v pustině nějakého člověka, který po pokecání si začal řvát něco jako „jestli mě chcete mrtvého, tak si pro mě pojďte“, načež na mě zaútočil. Padl na 2 rány a vypadl z něj quest item v podobě jeho hlavy, se kterým jsem už ale nevěděl, co dělat a radši jsem se věnoval probíjení se městem.

Hratelnost

garn-blizz02-nahled Co se monster týká, tak smekám. Každé monstrum má nějakou „speciální abilitu“, kterou se odlišuje od ostatních. Dune tresher se například jen co vás uvidí zahrabe do písku a vidíte jen jeho hřbet, jak se k vám blíží. Ty pouštní kočky se leapujou k vám, jakmile odběhnete. Potom tam byly nějaké pouštní vosy, které vypouštěly hodně pomalé projektily a při kontaktu jste dostali jed. Toto se zdálo být směšně, ale když byly na obrazovce 4, tak vám to dost znemožnilo pohyb a hodně to omezovalo. Fallen overseer tradičně buffoval, potkal jsem i Fallen shamany, kteří tradičně ressovali a stříleli firebally. Monster bylo v demu asi 10 druhů a povětšinou jsme se setkali s těmi, která jsou v naší sekci monstra.

Na hře bylo příjemné ovládání. Jediné, co mi vadilo bylo to, že tabulátorem se přepínaly skilly na pravém tlačítku myši a já pod tabem pořád hledal mapu, která byla hodně špatně umístěná na Mku. Jinak jsme mohli používat klávesy 4 skilly na klávesnici a 3 na myši, ale zdaleka všechny sloty nebyly obsazené, každá postava měla jen kolem 4–5 abilit. Začínali jsme na 14. levelu s dost dobrým gearem (beru to oproti tomu, co padalo) a skill pointy rozdělenými půl na půl do dvou větví podle starého systému. Resource systém byl také starý, takže u toho bych se moc nepozastavoval. Ještě snad dodám, že inventář byl opravdu velmi nechutně malý, ale to už se také změnilo, takže to jen pro zajímavost.

garn-blizz01-nahled Jak už jsem rozebíral v commentech, tak Witch doc byl opravdu velmi silný. Podle mého názoru to bylo kvůli absenci recharge/cooldownu na skillu Horiffy, který vám zajišťoval permanentní odstup nepřátel, z nichž většina útočila zblízka. Celá hra se tradičně nesla v duchu „co je plošné, to se počítá“ aneb jakýkoli skill proti jednomu targetu byl téměř nepoužitelný – tedy mimo elitních monster. Barbar jako hlavní útočnou abilitu používal Cleave, který je perfektní proti davům Fallenů. K tomu měl plošný stun jako „survival abilitu“ a shout na armor. Wizard měl na přežití Ice novu, která zmrazovala/zpomalovala všechny okolo podle klíče, který jsem nepochopil, asi je tam jen šance na freeze. Hlavní útočný skill byl Arcane orb, což byla velká koule, která při kontaktu explodovala. Jako obraný skill měl kouzelné brnění, které zvyšovalo armor a zpomalovalo nepřátele. Witch doc používal především svůj „granát“, který byl opravdu velmi silný. Survival abilitu jsem už popsal a všichni jsme ji viděli v demu, jde o takového ducha, který se vám objeví nad hlavou a všem kdo se přiblíží to dává fear effect asi na 3–4 sekundy. Jako obrannou abilitu můžeme považovat jeho zombie pejsky, kteří vydrželi opravdu nechutně mnoho.

K dispozici má hráč minimapu v pravém horním rohu a může si přes M vyvolat fullscreen poloprůhlednou mapu, kde je i seznam důležitých míst, na která se vám po kliknutí mapa vycentruje. Vyvolávání statů postavy, inventáře, quest logu a dalších věcí zůstává z předešlého dílu. Tady jde spíš už jen o drobnosti v UI (user interface). Další maličkost je třeba to přiblížení při dialogu s NPC. Obecně je ta hra dost přehledná, snadno se ovládá, vše co potřebujete je tam, kde k tomu máte nejrychlejší přístup. Ve hře se objevily checkpointy. Jsou to místa, kde vás hra upozorní, že jste proběhli checkpointem a při případné smrti se na tomto místě objevíte. S tímto je ale spojen jistý exploit, kterého jsem se nechtě dopustil. Proběhl jsem checkpointem a hned za ním byla velká skupina nepřátel. Docela neuvážlivě jsem do nich naběhl, takže jsem za pár sekund utíkal před davem polomrtvý. Utíkal jsem po cestě zpátky a proběhl jsem tím checkpointem na druhou stranu. Potom jsem běžel ještě kousek a umřel. Hra mě ale vrátila na ten checkpoint, který byl vepředu, takže já jsem mohl pokračovat dál a té skupince, která mě sundala, se vyhnout. Stejně jsem se potom vrátil a dorazil je, takže to nemělo moc vliv na nic, ale dalo by se toho určitě zneužít.

Grafika

Všichni tu pořád řeší podobnost s WoW, tak bych sem rád napsal svůj názor. Hra se hrála na 22‘‘ monitorech, všude kolem byla tma a přišlo mi, že snížili světlost monitorů, protože to bylo opravdu dost tmavé. Grafika se opravdu podobá něčemu jako olejomalbě. Je to docela hezky plastické a vypadalo to fakt dobře. Pointa je v tom, že na screenu se díváte na každý detail a hra je pauznutá. Když hru hrajete, tak nemáte čas se dívat, jestli ten Fallen je moc jako imp z WoWka, protože jen vidíte červenou šmouhu a sekundu na to je ta šmouha přes půl obrazovky, protože se vám povede critical strike.

Hudba

garn-tyrael-nahled Tady toho moc napsat nemůžu, jelikož nad námi bylo promítací plátno, kde se pouštěly trailery všech her od Blizzardu a reproduktory byly opravdu nahlas. Občas jsem ve sluchátkách něco slyšel, ale většinou to přehlušili L70ETC se svým „I’m murloc“ a nebo úvodní trailer k Wrath of the Lich king. Hudba co jsem v pauzách zaslechl byla taková symfonická, podobná té z minulého dílu. Doufám, že jsem se přeslechl, ale přišlo mi, že Barbarka má hlas jako chlap, tak nevím co to bylo, víc jsem moc neslyšel. Jinak si musíme počkat na plnou verzi, protože tady opravdu není moc o čem mluvit. Snad jen to, že jsem na cestě narazil na něco jako byla kniha s questem na Countess v minulém díle. Tato kniha mi přidala novou položku do takového deníku, kde jsem si spustil přehrávání nějakého příběhu z Lore. Tato feature se mi hodně líbí a vypadalo to slušně. No uvidíme.

No, zahrál jsem si Diablo III 60 minut čistého času, nebylo to moc, ale hru jsem si trochu osahal. Můj názor je takový, že kdyby toto vydali, tak je fanoušci umlátí a já bych byl mezi nimi. Jde vidět, že hra je ve vývoji a má hodně nedostatků. Na druhou stranu se mi ta hra líbí, bavila mě a bylo to „opravdu cool“, jak s oblibou Jay Wilson říká. Pokud budou hru vyvíjet tímto směrem, tak to bude opravdu dobrá hra. Ve zkratce – je to zábavné, je tam silná atmosféra, hra má spád a je to dobře graficky zpracované. Věci jako vyváženost, znovuhratelnost a další zatím hodnotit nemůžeme, ale to co jsem viděl, se mi líbí.

komentářích tohoto článku se případně ptejte na další podrobnosti.

Autor: Garn

Komentáře

29.12.2010, 14:22 hod.
zgu

samozdrejme dvojku i s datadiskem

29.12.2010, 14:21 hod.
zgu

hele nechce si nekdo zahrat diablo po netu TPC/IP kdyz tak napiste na skype jeckycze nebo sem do komentaru

22.12.2010, 15:15 hod.
psychodelic

kdy je prosím ohlášeno datum vydání? (pokud možno odpověď na e-mail) :D

Diablo 3 koupit
22.12.2010, 11:45 hod.
zgu

hele nevite jestli budou este dalsi postavu hral sem a hraju diablo 2 a bavi me to za druida tak doufam ze bude ve 3 taky nejaka takova postava

03.09.2010, 23:37 hod.
delosombres

Ruku nas srdce Saeso, ty procenta někdy neodpovídají, ale není to samozřejmě tím, že by Blizzard neuměl počítat procenta (myslím, že zaměstnávají dost veliká zvířata co se týče matematiky), ale tím, že se do procent v sheetu nezapočítává individuelní block jak píšeš (a mám pocit, že i ignore target defense).

02.09.2010, 09:45 hod.
saesa

Ale odpovídají. Většina monster má block. Převážná většina útoku je interuptible, atp.

Jediná chyba při tom zobrazování chance to hit se vyskytuje u skeletonů.. (u bossů, minionů ignoruje bonusový monster level). Při chance to hit you je to lehce bugnuté u ranged příšer, ale nijak drasticky.

01.09.2010, 19:23 hod.
Stan

asi jsme si nerozumněli, narážím na to, že procenta ve statech vůbec neodpovídají realitě ve hře, 95% u mýho zásahu či 10% u něpřátel jsou úplně mimo mísu a neodpovídají realitě při hraní.

01.09.2010, 19:16 hod.
Garn

Ve WoWku máš stat na všechno, takže toho bych se nebál.

01.09.2010, 19:12 hod.
Stan

jestli uspokojí starou nebo přebalí haranta na hru asi vliv mít nebude narozdíl od procentuálních vyjádřeních ve statistikách, no nechám se překvapit.

01.09.2010, 19:05 hod.
Garn

Netrávil jsem hodinu nad character panelem, prostě jsem to hrál, jen jsem to projel očima, nepamatuju si, co tam přesně bylo. Ale předpokládám, že Blizzard procenta počítat neumí, asi neumí ani přebalit dítě nebo pomilovat ženu, jen umí dělat hry, které se hrají.

01.09.2010, 18:20 hod.
Stan

Ohledně dema, byla tam zobrazená šance na zásah? A pokud ne a byl tam jen ten kritickej, odpovídalo to reálnýmu hraní? Já jen, jestli se v Blizzardu už naučili počítat procenta.

01.09.2010, 15:43 hod.
Garn

Jojo, ukazovalo to tam strašně moc různých statů. Leech tam myslím zrovna nebyl. Byl tam nějaký armor, defence tuším, critical strike, dps, damage range atd…

01.09.2010, 00:03 hod.
delosombres

Garn: Mám ještě dotaz k tomu demu. Zajímá mě, jak byl propracovaný character sheet, tzn. jestli ti to třeba ukazovalo u vlastností kolik je base, kolik z itemů a z jakých, kolik máš dohromady magic find, leech atd.

30.08.2010, 19:13 hod.
Garn

I kdyby na Diablo 3 dali shift+delete, začali znovu a udělali remake jedničky ve stejné grafice, tak to pro některé bude pořád stejné jako WoW, takže tuto diskuzi už prosím uzavřete. Toto je věčné téma, které se uzavře až vydáním. Pak už se lidi rozdělí na dva tábory, jedni to hrát budou a druzí ne a na webu snad nezbyde nikdo, kdo bude mít zapotřebí řešit chlochotiny.

30.08.2010, 14:03 hod.
hany

stan:no zamer podobnosti je uspech diabla vse co sem kolem nej toci cilem nebylo prekonat nebo napodobit diablo aby se rikalo co je lepsi ale aby vznikla dalsi supr hra na styl diabla a povedlo se wow mne moc bavi a rad ho hraju:)

tlumio:je videt ze is wow ani nehral protoze ta hra je sand jeste promyslnejsi nez diablo a jako kousek co vysel nekomu s ponozky kuli prachum bych wow urco nenazval :) ale o penize tady urco slo ale tet si ho muzet stahnout uz zadarmo plnou diky cataclysm:)

samo ze svet warcraftu je sam o sobe jedinecny:)a diablo znej neni citit ani trochu

29.08.2010, 15:57 hod.
Stan

Tak s tím souhlasím.

29.08.2010, 15:36 hod.
Tlumi?

Co se té podobnosti D3 a WoW týče, tak je to nejspíš jen marketingový tah, bohužel…

29.08.2010, 12:59 hod.
Stan

To mi tedy pověz jaký v tom byl záměr nebo proč je to tedy schválně, to mě zajímá.

29.08.2010, 07:18 hod.
hany

diky supr popis:) naky lidi by si meli uvedomit ze wow je wow a diablo je diablo a aby to melo podobnej styl je schvalne to bylo zamerem ale jinak ty hry sou uplne odlisne akorat maji stejnou cepici ps nekdo je tak blbej ze to nepochopi :D nemyslim lidi odsud ale ty co stim otravujou blizzardy

28.08.2010, 23:37 hod.
Garn

@delo: Ano, byl loni na diii.net. Chodí vás sem bohužel moc málo na to, abychom si mohli dovolit letět na BlizzCon, takže se musíte spokojit s ročním zpožděním. ;-) A jinak bych řekl, že Diablo feel tam byl, ale spíš možná tím způsobem ovládání. I když to prostředí pouště je jen HODNĚ dobře předělaný druhý akt.

27.08.2010, 23:16 hod.
delosombres

Celá prezentace:

http://www.youtube.com/watch?…

atd…

27.08.2010, 22:55 hod.
delosombres

Garn: Nebyl report z tohodle dema už před rokem na diii.net? :D Btw, když už si to hrál, tak mě zajímá jestli to má klasický Diablo feel a jestli se jim v té stylizované grafice podařilo docílit temné atmosféry (i když ta je hodně i o hudbě, kterou si údajně moc neslyšel).

27.08.2010, 20:09 hod.
Psychopat

já nějak nevím ale na tom videjku nevidím nic nového, na netu jsou kvalitní i v HD z minulého roku.

27.08.2010, 16:45 hod.
NooXs

cld: mazec videjko taliáni to sou machři…

27.08.2010, 14:57 hod.
Stan

Co se týče tý sterility tak věřim, že tam nasekaj nějaký ty detaily až budou mít to podstatný tak nějak v kupě a budou se moci zabývat úpravami tohohle druhu, snad, věřim tomu.

27.08.2010, 14:29 hod.
j?

Stan: taky to taky vidím…navíc to prostředí je tak nechutně sterilně prázdný, jen s hromadou low detail monster…prostě v tomto do dnes nox kraluje…jak smutné

27.08.2010, 13:40 hod.
Stan

Asi jsem hroznej suchar, ale ty přeplácaný efekty a explodující krev přes celou obrazovku mě spíš ser*u a vypadá to děsně. Červený obrys tam pokud se nepletu naštěstí nebude nebo půjde vypnout, sláva.

27.08.2010, 12:29 hod.
ramm

Arts: tak pak to udelali opravdu bravurne, vcetne toho posledniho zaberu na rudej napis BLIZZARD :)

27.08.2010, 11:05 hod.
Arts

Mně se ten červený obrys strašně zamlouvá, připomíná mi to D1 :).. ramm: jj nesmělo se natáčet, takže předpokládám, že je oklamali tak, že zaměstnanci si mysleli, že zabírá kamerou redaktora (proto neustále mluvil) a kameraman si zatím vesele točil obrazovku :)

27.08.2010, 10:36 hod.
ramm

cld: co na tom ma byt finaknyho? teda pokud se tam nesmelo natacet, tak je to jasny :)

PT@CZA: minimalne to pujde stahnout tak, aby to nebylo skoro videt

BTW me prijde, ze ten monk daval critical co chvila, alespon me to tak prijde, protoze spousta tech mobu explodovala do sracek, coz podle toho jak jsem to pochopil se stane, kdyz ma malo zdravi a dostane critical ne?

27.08.2010, 08:28 hod.
saesa

Prý by měla jít zmírnit, kdo ví – možná úplně vypnout.

Garn tuším psal, že si jí ani nevšiml.

27.08.2010, 07:33 hod.
PT@CZA

pěkné videjko,chtěl jsem se zeptat,nepadla informace jestli pujde ten červený obrys při kliknutí na moba vypnout?

27.08.2010, 01:27 hod.
petrklic

Kouknul jsem se na videa D3 a jedna vec me zarazi. Banky s life a manou jsou kus od okraje. Prekazi na obrazovce a po jejich stranach jsou mrtva mista. Pripada to jako blbost jenom me?

27.08.2010, 00:07 hod.
cld

gameplay z gamescomu, hosi opaleny z italie to poresili pekne fikane presvedcte se sami :-D

http://www.youtube.com/watch?…!

26.08.2010, 18:49 hod.
morte

myslim ze v d3 by sa dali pouzit na to rozbitie a itemov a trenovanie artisanov

26.08.2010, 18:46 hod.
Erendil

jenže v d2 šlo hlavně o předměty, jasně že runy se taky hledaly, ale když si chtěl nějaký set tak ti o runy ani tolik nešlo, a pokud si neskládal runové slova tak to byla jen třešnička na dortu… ale v d3 ti runy kompletně změní skilly, to znamená že když budeš mít jiné skilly tak to je zase pokrok oproti jiným předmětům… je to něco navíc, než když běhý sorca a jedna vedle druhé má stejný frozen orb…

26.08.2010, 15:13 hod.
ramm

Saesa: samozrejme itemy jsou pilirem celyho D2 (jednim z piliru), ale to, ze na HELL obtiznost padaji elite a exceptional itemy s preffixem „crude“, „low quality“ a „cracked“, je k nicemu. Takovej item nikdy nijak nepozijes.

Nemyslim, ze by nejak utnuly ty tuny padajicich itemu, jen si myslim ze se omezi dropovani prave o tyhle, ktery clovek opravdu na nic nevyuzije.

26.08.2010, 13:33 hod.
Hannibal

Přesně, už jednou říkali že peníze v D3 budou mít větší hodnotu. A tímto by se toho dalo docílit. Já v D2 utrácel peníze pouze za gamble – taky kde jinde… :-)

26.08.2010, 13:12 hod.
Psychopat

vesměs souhlasím až na jednu věc, pokud člověk omylem přehodí třeba jeden skill point ok zaplatí si třeba 20 000 a pojede další skilly ne aby se na ten 35level dostával znovu ale pokud zjistí že 5 bodů dal do špatného skillu a každý další odebraný bod bude stát dvojnásobek toho předchozího což by ho vyšlo na 620 000 které nasbírat bude trvat projít celou hru na všechny obtížnosti tedy déle nežli se dostat na 50 level asi si to každý rozmyslí. Pokdu to bude nastavené nějakým podobným způsobem či to rozumě ošetří určitě to nebude věc k zahození, nechme se překvapit.

26.08.2010, 13:03 hod.
saesa

mato z HA: Ale asi jako každý argument je možné jej převrátit, a mrknout se na taky na druhou stranu mince. Nebyly to právě předměty, které – jakkoliv jich mnoho bylo zbytečných – tvořily nezastupitelnou část zábavy strávených u d2? Jejich zlepšování, craftování, prohrabávání se miliardou dropu k něčemu, co na postavě můžeš využít? Nehledě k tomu, že když už byly k ničemu, tak většinu z těch zbytečných předmětů jsi mohl použít po 10 letech hraní k vytvoření nějaké dalšího, neobvyklého buildu, který se zakládal na použití těch právě nedoceněných, jinak zbytečných předmětů. Což je samozřejmě nošení dříví do lesa, ale je to lepší než nic. D2 určitě nemá nejlepší systém postupu ve hře na světě, ale i tak to blbé „mfování“ vydrželo v podstatě až do dneška. Vážně nevím, čím chtějí klíčové pilíře v d2 nahradit. Myslím, že respec je každopádně velký krok zpět, pokud jde o replayability. I když je omezený, a navíc ho nemusíš použít… Nejde o to, že ho použiješ – ale že ho jistě bude používat 5 miliónů jiných lidí. Těch 5 miliónů, se kterými bys mohl hrát char od začátku třeba i posté, jako u d2. Mám vážně obavy o hráče na nízkých levelech…

Já jen doufám, že všichni nebudou běhat se stejnýma věcma. Protože i když to možná vypadá, že v d2 mají všichni stejné věci – ty opravdu nejlepší věci, které můžou padnout, nemá prostě nikdo. A i to je jeden z důvodů, proč se to hraje i dnes. Že tam na základě předmětů žádný char není navlas stejný – dokonce ani podobný. Takřka nekonečná variabilita ve statistice.

Jestli přinese něco podstatného Talisman, to se asi teprve ukáže.

26.08.2010, 12:53 hod.
James

Jk: Nevím jak druhy předmětů, ale zkrátka hráči nebudou vypadávat předměty tak často a v takovém množství.

26.08.2010, 12:50 hod.
jk

Neni to na FB napsaný trochu blbě? Z FB bych to chápal tak, že v D3 bude méně předmětů než v D2, což snad nemusí být pravda? Od Bashioka jsem to pochopil tak, že bude padat méně předmětů, nikoliv že bude méně druhů předmětů. Kdyžtak mě opravte …

26.08.2010, 11:25 hod.
Psychopat

samozřejmě že nevím jak to ošetří ale když padalo hodně mizerných a pak se mezi nimi čas od času objevil, zelený žlutý či nějaký rare bylo to super pocit, jestli budou padat častěji bude to jistě super ale budeme se na ně tolik těšit? ;-)

26.08.2010, 11:22 hod.
ramm

Psychopat: aj, toho sem si nevsiml :)

mato z HA: je to tak no, zvlastne na hell kdyz padaly i crude, cracked, low quality a jiny nepotrebny shity :)

26.08.2010, 11:10 hod.
mato z HA

@ramm: super sprava, v diablo 2 padalo neskutocne vela nepotrebynch veci, system dropp less but higher quality je pre mna jednoznacne plus…

26.08.2010, 10:02 hod.
Psychopat

kluci toto již přeložili a hodili na facebook, je dobré sledovat aktuality ve spodní části úvodní stránky kde se tyto zprávy zobrazují, ale jinak díky

26.08.2010, 09:34 hod.
ramm

Docela zajimava zprava od Bashioka

„its important to note that fewer items drop in Diablo III as compared to Diablo II, and the chances for rarer items to drop is less extreme. So you will be picking up fewer items, and they will generally be of higher quality as compared to the previous game“

26.08.2010, 01:17 hod.
Ondra

vrchací zbraně používá i monk

26.08.2010, 00:18 hod.
Richard

Hannibale, ten to ale doufám nebude!:o) Myslím, že by to mohl být takový trošku podšitý, mrštný zlodějíček. Taková kombinace assassinky a amazonky. Luk, dýka, pasti …

Ale kdo ví, třeba nás překvapí úplně jiným konceptem. Ale opravdu pochybuji, že by v D3 hrály luky roli „secondary“ zbraní pro všechny chary, protože tím pádem by je nikdo nikdy nepoužil. Každý z charakterů by musel s lukem „něco umět“, jinak by to k ničemu ho mít, že …

Takže pátá postava buď bude nějaký typ lukaře, nebo tam luky, kuše a další vrhací zbraně nebudou, což snad Blizzard nechce …

25.08.2010, 23:12 hod.
Hannibal

@Richard: To mi připomíná Legolase :-D

25.08.2010, 22:55 hod.
Richard

Myslim, že poslední char bude takový luk + dýka ;)

25.08.2010, 22:52 hod.
Ondra

tak můžou mít luk jako alternativní zbraň pro všechny, ale spíš myslim, že by tam nějakýho smíšenýho lučišníka mohli dat

25.08.2010, 22:41 hod.
Sam

Adagio: no ja myslím, že už je po hádance, když sou v D3 luky, a žádná ze známývh postav není lučištník (teda pokud nechceš za barbara běhat s lukem, což je aspoň podle mě kravina :-))

25.08.2010, 22:37 hod.
Paskvil

Kundihrabka:Tak zase nenarazal som na vsetky rare predmety co by ti padli len obcas.Skor som myslel nech okrem tych beznych rare Itemov tam daju nieco ako rare z rare,unikat medzi unikatmi s malou sancou na drop,nech nam nejak okorenia hru.Kazdy potom bude po tom pachtit a udrzi ho to dlho pri hre.Myslel som ,ze skompletizovanie ,nalez nejakych takychto predmetov by bol pre hraca nieco ako zadostucinenie za tu drinu a aktivitu vyvijanu v hre.Nieco ako nejaky Achievement,podobne ako ma wowko alebo SC 2.Mna osobne nejaky ten rok drzalo pri hrani D2 LoD farmenie a a snaha skompletizovat Equip na taky build co skoro nikto nema,uvediem priklad co som mal na mysli: napr 2× dream ,enigma a merc s infinity.Toto da ,aspon podla mna dost casu a namahy dosiahnut takuto vec kym to vsetko zozenies,a ten pocit ked to dosiahnes stoji zato a zaroven sa odlisujes od vacsiny hracov.Napr v takom wowku polovica hracov beha v tom istom equipe,navlas rovnakymi talent buildmi co podla mna neni vobec zaujimave,doslova ta to uvedie do takej pasivity a prestava ta ta hra bavit,ale to je len moj osobny pohlad na vec.Jednoducho chcem,aby ta hra pre mna predstavovala nejaku vyzvu.Samozrejme beriem ohlad na ostatnych hracov,ktory nemaju take hardcore maniere ako ja,tazke by som to bral ako nejaky doplnok pre viac narocnych HC hracov.No nechame sa prekvapit ake to vlastne bude ked to vijde :D

25.08.2010, 22:28 hod.
Garn

@Saesa: Asi máš pravdu, nebyl čas studovat čísla. @Grafika: Vůbec mi nevadila. @Dungeony: Žádný dungeon jsem nepotkal.

25.08.2010, 21:41 hod.
Roman

garne prosimtde jeste mam dotaz prechod do dungeonu je resen jako v d2 nebo v tq? diky

25.08.2010, 20:40 hod.
Adagio

Kdokoliv, promiň, ale hádanku, kdo že bude ta 5. postava si nerozluštil. Tím, že v gameplay videu dropne luk ještě neznamená, že 5. musí bejt Rogue.

25.08.2010, 20:11 hod.
Stan

Přiznám se ,že jsem to asi přehlédl co se týče tý 3:47, ale opět jsem se aspoň zasmál tomu jak barbar běží s kladivem a celou hlavu i s trupem má v ohni, luxus :-D

25.08.2010, 20:03 hod.
Ondra

hlavně kdo bude používat tenhle luk? http://www.youtube.com/watch?… 3:47 :)

25.08.2010, 19:39 hod.
kundihrabka

Paskvil: doufam ze ne, protoze touhle teorii co razis ohledne tech very rare dropu a buildu na to navazanych by to Blizzard zabil.

25.08.2010, 19:20 hod.
Donar

to haceZ: Blizzard tomuhle podle mě nezabraní, jak by měl? Je na každém, jak chce hru hrát. Kupovat jsem nikdy nic nemusel, poslední leader jsem vyndal solidního barbara i sorcku, kdo chce-můžu na bn ukázat ;-) Má v sobě Zod, Lo, Vex atd. … a taky to šlo, netrvalo to nijak extrémě dlouho. Ekonomiku podělali spíš NEVYVÁŽENOSTÍ peněz. Kdyby si více posvítili na farmicí boty, taky by tomu pomohli, ale také proč.....na takhle staré hře, která jim nic nenese, jen musejí udržovat Bn v provozu. Není toho moc k řešení…

25.08.2010, 18:52 hod.
haceZ

Jo, musim souhlasit s Paskvilem, Javurkem a Stanem, ja treba osobne LoD zavrhnul potom, co se masivne rozjelo tradovani na D2jsp.org – veci za fg a fg za dolary. Jednak to za a) upne zmrvilo ekonomiku ve hre b) i ten nejvetsi blb mohl mit nej equip za par dolaru. Pritom nejvetsi radost z hrani jsem mel, kdyz jsem si, tusim snad jeste v 1.09 patchi, asi cca po mesici usilovneho mf a tradovani slozil pro moji HC sorc eth perf HOTO (eth ciste jen na design ze :-D ), coz nebylo buhvijak super drahe runove slovo, ale sehnat si vsechno poctive sam, to byly nervy, ale rozhodne ma clovek z hrani vetsi radost, nez kdybych to mel vyresit za 10 minut platbou pres paypal nekde…doufam, ze se blizzu povede tomuhle stylu tradovani nejak zabranit…

25.08.2010, 15:54 hod.
Stan

Javurek – však jo, mě by taky štvalo kdyby všechno bylo snadno dostupný, ale přeci jen nějaký 3–4 roky se mi zdá opravdu dlouho. Ty nejlepší věci má ale dost lidí, ono dost záleží na tom jak se k tomu kdo dostal, takže ono to tak vzácný asi nebude, vzácnost je to asi jen když se hraje poctivě : ))

25.08.2010, 15:51 hod.
Paskvil

Ja dufam, ze implementuju do hry predmety s extremne malou sancou na drop,nieco ako high end runy,pretoze to je podla mna jeden z hlavnych pilierov takejto hry.Vela hraco D2 LoD to hralo taky dlhy cas len kvoli farmeniu Ultra vzacnych itemov a run a roznym nezvycajnym buildom ktoreho mohli zostavit pomocou tych extra rare Itemov.Inak si asi dlho racov neudrzia

25.08.2010, 15:47 hod.
Javurek

Stan: Právě to na tom bylo to bezva, že ty runy měli být extrémně vzácné a má je jen pár lidí. Já třeba našel high dost, i kdžy nikdy ne Cham a Zod.

25.08.2010, 15:27 hod.
Psychopat

tak to řekni bratránkovi, že si asi bude muset počkat na datadisk jelikož dle oficiálního sdělení je barbar jediná postava z předchozích dílů. I když kouzelnice…

25.08.2010, 15:14 hod.
PEETERS

co bude za novou postavu ? ,bratranek chce Paladina :-)

25.08.2010, 14:57 hod.
saesa

Říkají, že crit dává 50% extra damage.

25.08.2010, 13:33 hod.
Psychopat

spíš mi šlo o to jak se počítá šance na kritický zásah, ale i tak díky

25.08.2010, 13:31 hod.
sobos

A grafika se ti líbila ?

25.08.2010, 11:25 hod.
Garn

Je tam chatové okno jako ve WoWku. Žádné PvP nešlo, trade jsem nazkoušel, nenapadlo mě to. Critical fungoval normálně, když jsi critnul tak ti tam vyskočilo číslo u moba, když jsi ho tím dorazil, tak byla ta fatální smrt. Critoval jsem tuším za dvojnásobný damage.

25.08.2010, 09:57 hod.
Psychopat

mě by také ještě zajímalo jak je to s tím kritickým zásahem, jak to v reálu fungovalo? Díky

25.08.2010, 09:47 hod.
Stan

ano, to je velice pozitivní zpráva, za těch několik let co jsem Diablo hrál jsem získal co se týče run max. Ohm a to jsem se musel víceméně „prokombinovat“ až k týhle runě pomocí slabších, pak mi bohužel až příliš pozdě došlo že pachtit se za runou při šanci na drop 0.0000476%, je fakt kravina a ztráta času.Tenkrát po pročitání fóra v čem je ten háček, že mi to ještě za ty roky nepadlo, kde se lidi bavili kolik zod a dalších run jim ten den padlo jsem to při představě jít kvůli vyšším runám na ty jejich zcheatované realmy s upravenými dropy, kde to lítá jak po másle radši zabalil, protože už mi hra neměla prostě co nabídnout. Později sice přišel Median a na nějakou dobu mě zabavilo Diablo znova, ale to prostě neni originál, takže o ničem.

Jestli stejnou politiku budou razit i v D3, tak si to můžou strčit za klobouk, nebo na krabici dát jasný upozornění, že v singlu se některé předměty nedají prostě získat a jediná možnost jak si je opatřit je obchodem na Battlenetu, kde při statisících hráčů se na tyhle předměty dá narazit.

25.08.2010, 09:39 hod.
Sigurn

když jsi hrál multiplayer, byla možná nějaká interakce mezi tebou a tvým spoluhráčem? např poslat jednoduše zprávu, poslat mu zlato/item nebo jej napadnout?

25.08.2010, 01:38 hod.
petrklic

Blizzardi pritahli rok stara dema a udelali to tmave aby meli od lidi pokoj. Byla by ohromna hloupost ukazovat konkurenci co chystaji. Dik Garnovi za predani pocitu, ale myslim ze nema cenu delat jakekoliv zavery, musime jim verit a mlatit je az po vydani hry. :-D

25.08.2010, 01:34 hod.
jena tak z hecu

nechteli by ste nekam upnout ten kurzor co tu mate ?

24.08.2010, 23:18 hod.
Garn

Výbavu jsem nekoukal, gemy padaly, ale nebylo je kam dávat. Crafty, karavany ani artisiani nebyli, jak bylo řečeno.

@já: Neříkal jsem, že oznámím něco závratného, co Blizzard neřekl. To jsi ani čekat nemohl, ale jestli ano, tak promiň, že jsem Tě zklamal.

24.08.2010, 22:07 hod.
Klaun

Super článek :) btw doufám v to ,že barbar bude vybalancovanej oproti ostatnim classum v „co je plošné, to se počítá“ oproti D2 ,kde mě prostě kvuli tomu moc nebavil :) No uvidime ,ale věřím v to ,že až to vyjde tak to bude paráda ,protože blizzardi nevydaji hru ,který není stoprocentní :)

24.08.2010, 22:07 hod.
Erendil

Díky moc Garne, lepší čtení na dobrou noc si snad ani přát nemůžu :-) Nevím jestli jsi to někde psal, ale nenašel jsi tam nějakou runu nebo gem nebo nějakou takovou srandu? Nebo neviděl jsi že by někdo našel nebo ji použil?? 2 já: když nechceš, nečti… napiš článek jak to vidíš ty a pak se uvidí jak se tob bude líbit, pokud chceš hrju kritizovat tak nějak rozumně, teda, pokud to svedeš :-D

24.08.2010, 22:07 hod.
Miki

Jata: Právě… přijde mi, že se všichni příliš upínají na tu aktuálně dostupnou verzi, přitom ta je rok stará. Ve skutečnosti musejí být už mnohem dál (a já doufám, že na Blizzconu to uvidíme) :-).

24.08.2010, 21:31 hod.
JK

já : Opravdu jsme zase všichni čekali na tvůj další „žblept“.

24.08.2010, 21:01 hod.
Jata

To Grimko: Jak je uvedeno v textu, tak demoverze byla z loňského roku, tedy ještě bez craftingu a artisanů.

24.08.2010, 20:59 hod.
Grimko

Caf ja by som sa chcel opytat ci si tam skusil aj ten craft alebo tu karavanu s artysanama ;)

24.08.2010, 20:46 hod.
whippy

Taky mnohokrate dekuji za alespon pro me nove informace…

24.08.2010, 20:39 hod.
j?

delší článek, ale po vzoru tiscali o ničem…většinu toho co si napsal, šlo vypozorovat z gameplay videíí – a vesměs si jen potvrdil to, co si dal každý rozumný člověk dohromady už dávno a to, že ta hra je v tomto stádiu velmi špatná až směšná…

24.08.2010, 20:17 hod.
Mamut

Ohledně toho exploitu. Poslušně jsi hlásil ??? :-D. Bylo tam vůbec někde nějaké místo pro připomínky nebo postřehy hráčů/návštěvníků?

24.08.2010, 20:12 hod.
Sam

Super čtení, díky moc. Nevím jestli se někdo už ptal, ale jen tak pro zajimacost, cos měl vlastně za zbraně a zbroj (třeba při hře za barbara) jestli vzpomeneš na čisla u nich a na požadovaniu uroveň tak to můžem porovnat s D2( jde o to jestli bude v D3 dobrej meč dávat třeba 100–200 nebo 1000–2000. je to vlastně fuk, ale jak říkám jen tak pro zajímavost…

24.08.2010, 19:16 hod.
Zarpen

Paráda ;-)

24.08.2010, 19:05 hod.
sobos

Ta krafika má dobrý detail na postavu a na zbraně?

24.08.2010, 19:00 hod.
Psychopat

co říct Super :-)

24.08.2010, 18:59 hod.
Bloodian

supr clanek fakt skvele napsany

24.08.2010, 18:28 hod.
mato

Sme sa dočkali:D Nice článok. Chcem sa spátať veci ale to sme dohodnutý takže zatiaľ nič :)

24.08.2010, 18:15 hod.
JUra

DIKY MOC!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ;-)

Psaní komentářů mimo téma, vulgarismů, diskusí o rozhodnutích moderátora a příspěvků vyvolávajících konflikty mezi uživateli, může mít za následek vymazání komentáře nebo uzavření komentářů.

Přidat komentář

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.

Jméno:

Heslo:

Zapomněl(a) jsem heslo.

Pamatovat si mě.

Nemáte uživatelský účet? Zaregistrujte se »