Diablo 3 - První část rozhovoru s Maxem Schaeferem

Novinky

První část rozhovoru s Maxem Schaeferem

13.04.2011, 00:44 hod. - 83 komentářů

blizzard-north-logoKonečně jsme se dočkali slibované první části podcastu obsahující rozhovor Fluxe s Maxem Schaeferem, kde se mimojiné dozvíme něco málo o Diablu 2, osudu Blizzard North a událostech kolem zrušení původní verze třetího dílu. Dočkáme se i mnoha názorů Maxe na současné práce na Diablu 3.

První otázky směřují k vývoji Diabla 2. To bylo vytvářeno s primárním cílem založit multiplayer na systému klient – server a ne peer to peer (síť, založená na komunikaci klient s klientem) jako tomu bylo v předchozím díle. Hlavním důvodem bylo zamezení cheatování a užívání všemožných modů a hacků. Jak ale víme, nepovedlo se tento cíl zcela naplnit. :-)

Jistě si vzpomínáte na novinku, v níž jsme vám přinesli uniklé obrázky původního Diabla 3. Od Maxe jsme se dozvěděli, že screenshoty nepocházejí z verze, na níž pracoval jeho tým – byly vytvořeny až po odchodu celého Blizzard North.

Když Blizzard North uvažoval nad tím, co všechno chce do třetího dílu přidat, zaměřil se hlavně na jednu věc – chtěl z Diabla udělat obrovský MMO svět s mnoha možnostmi a velikou komunitou. Co nás velmi zaujalo je informace, že za zrušením (a odchodem Blizzard North) nestojí vývoj World of Warcraftu (Max dokonce říká, že by zvládli udržovat dvě placená MMO a domnívá se, že oba světy mají jiný okruh fanoušků a jsou založeny na jiných principech), nýbrž pouhá potřeba vytvořit si hru vlastní cestou, bez zásahu Blizzardu.

Nedávná informace týkající se odstranění pentagramů, křížů a dalších náboženských a mytologických znaků nesouvisí s potřebou politické korektnosti, Blizzard jen chce mít vlastní svět s vlastními znaky, mytologií a symboly. Maxův názor se ovšem odlišuje, on by tyto symboly ponechal – tvrdí, že bylo záměrem odkazovat na reálný svět.

Flux se pozastavil nad tím, že Diablo nebylo nikdy pranýřováno za násilí, protikřesťanské symboly, narušování mravní výchovy mládeže a podobné věci jako jiné počítačové hry. Max na to jednoduše odpověděl, že byla hra určena pro dospělé a navíc vycházela v době, kdy vycházelo mnoho stříleček, které na sebe poutali pozornost více než právě Diablo.

Max nám také prozradil, že Torchlight je hrou určenou pro jiný okruh hráčů než Diablo – má to být oddechová hra, nenáročná na výkon počítače s jiným, barvnějším prostředím – narozdíl právě od Diabla, které je více ponuré, temné a gotické.

Fluxovi to nedalo a zeptal se na názor Maxe, ohledně nedávného Blizzardího videa vydaného ku příležitosti dvacátého výročí, kde bylo věnováno Blizzardu North pouhých 9 vteřin . Tomu to však prý výrazně nevadilo a na dobu u Blizzardu vzpomíná rád. Kdyby ho však tvůrci videa oslovili, rád by s nimi spolupracoval.

Celý rozhovor je možné poslechnout na stránkách www.diablopodcast.com, zdatní angličtináři by neměli mít problém s porozuměním.

Příští týden se můžeme těšit na druhý díl.

Autor: Geoffrey

Komentáře

20.04.2011, 17:24 hod.
ipkkis

Keby chceli naozaj originálny a vlastný svet tak by toho museli vypustiť omnoho viac ako pentagramy a kríže ved celé diablo je plné odkazov na náš reálny svet mená trochu príbeh prostredie

17.04.2011, 17:52 hod.
Lunreal

Je to skoda, v d2 se daly udelat z 8mi lidi skvely kombinace a ze by bylo 8 hracu zbytecnych se mi moc nezda :/ Ze to bylo neprehledny je ale pravda ( zvlast s necrem). Napr co sem si nedavno vymyslel pro hardcore: Paladin – hammerdin (Blessed hammer + Concentration aura) Paladin – hammerdin (Blessed hammer + Salvation aura) Paladin – zealot(Zeal + Fanatism) Druid – Werewolf (Fury+ Heart of Wolverine spirit) Druid – Werebear (Maul+ Oak sage) Barbarian – Whirlwinder (WW+ Battle orders) Necromancer – Summoner( Skeletoni+Revive+Amplify dmg+Corpse explosion) Sorceress – Fire nebo Coldova s teleportem + static fieldem

  • mercove s aurama:)

full resy v hellu ze salvationu, z aur a skillu bonusy pro partu – 930+%dmg, 650+%ar, 245%hp, 100% many, 500%mana regen, 240% def, to vse vpodstate bez nejake dobre vybavy, jen s vyuzitim kombinace postav…

17.04.2011, 17:24 hod.
Garn

Nádor: „Osobně neznám jinou hru ať už rpg nebo fps, kde je počet hráčů omezen pouze na 4.“ Kane & Lynch(2), Splinter Cell(2), Call of Duty 5(4), Bulletstorm(tuším 4), Magicka(4), Dakrspore(4), …

Diablo 3 koupit
17.04.2011, 16:56 hod.
N?dor

Můžeme tady polemizovat nad tím, jak 4 hráči ve hře stačí, ale skutečnost může být poněkud odlišná. Pocit z multiplayeru, kde pobíhá 8 hráčů a 8 pomocníků(nepočítáme-li nekromantovu armádu) bude trochu jiný, než když po mapě budou běhat 4 postavy. Prostě multiplayer o 4 lidech mi nepříjde dost dobrý nápad zvlášť, když budeme mít 5 charakterů na výběr. Pakliže by adekvátně počtu hráčů zvýšili počty životů a damage monster, tak nevidím důvod, proč by se do hry nemohlo připojit všech 5 nebo 6 postav. Rozhodně bych nechtěl aby se z Diabla 3 stalo nějaké MMO o 50 lidech na mapě, ale nazývat coop 4 hráčů multiplayerem ve mně vyvolává spíš úsměv. Osobně neznám jinou hru ať už rpg nebo fps, kde je počet hráčů omezen pouze na 4. Pořád doufám, že to Blizzard promyslí a počet zvedne alespoň na 5 ideálně 6 hráčů. Stejně tak doufám, že vypustí nějaké nové a zajímavé informace ještě před Blizzconem, jelikož tohle informační „sucho“ je opravdu ubíjející. Klid a mír všem:-)

17.04.2011, 14:58 hod.
Zak

ahoj: Datum vydani zatim neni znam;) ale predpoklada se bud letos oboby listopadu a nebo pristi rok v lete…

17.04.2011, 14:50 hod.
K0ka

Jn 4 lidi jsou akorat na pve, ale na pvp by mohli udelat treba i vice početnou skupinu.

17.04.2011, 14:39 hod.
ahoj

čus lidi,kdy bude dia3 k mani?loni sem si to předobjednal a řekli mi že to bude do vanoc,ale je to přesunute na leto,tak nevim.

17.04.2011, 09:32 hod.
Rafider

Přesně tak, 8 hráčů bylo nepřehledně a nepoužitelné maso… sic si tam narval hromadu přátel, tak to prostě nebylo dost dobře použitelný \";)\" 10–12? Fíha \":-D\"

16.04.2011, 18:18 hod.
.

Nádor: „Třímaje“. \";)\"

Jinak čtyři mi přijdou akorát, jak psal Garn, aspoň se všichni vlezou dopředu. A taky bude třeba rozvážit sestavení skupiny, vzhledem k tomu, že mít všechna povolání nebude možné.

16.04.2011, 16:14 hod.
Psychopat

Silblade: možná bych doporučil občas mrknout sem \":-)\"

http://www.suewebik.net/

16.04.2011, 13:23 hod.
Tib3rian

R: Tak vzhladom k tomu, ze artisanov ziskas v New Tristram by som povedal, ze akt 1 bude v okoli Tristramu.

16.04.2011, 12:33 hod.
Silblade

Hle, další střípek: v D3 nebudou synergie, jak tomu bylo v D2 + nějaký info k health orbům v arénách, viz: http://diablo.incgamers.com/…d-d1s-story/

16.04.2011, 10:22 hod.
Ashen

Garn: Asi tak, nehledě na to, že v jiných hrách je 4 Player Co-op úplně běžné… jenom tady na tomhle webu se to lidem nezdá. Hmm kde bude asi chyba?

16.04.2011, 10:16 hod.
Garn

Nádor: V D2 když jsi hrál v osmi, tak 3–4 zabíjeli a zbytek stál vzadu a nedostal se ke creepům dost rychle protože to ti 3 vyzabíjeli (ruku na srdce, na p8 ti creepové mají fakt směšná HP pokud to hraješ v 8mi lidech)

16.04.2011, 10:10 hod.
N?dor

petrklic: 4 hráči ve hře? Nemělo jich být původně 6? Nechápu, proč takovou hovadinu vůbec vypustili mezi lidi. 8 hráčů bylo v D2 kolikrát málo a při větší partě lidí na někoho holt nezbylo místo. Uvítal bych tak 10–12, ale 4..... to je snad výsměch všem hráčům dvojky…

Dalish: Každý jsme holt jiný. Někdo se baví klábosením o Diablu 3, jiný zas hnidopyšským sllovíčkařením, třímajíc v ruce pravidla českého pravopisu a Otův slovník naučný, a opravováním gramaticky nesprávně napsaných výrazů:-)

16.04.2011, 09:48 hod.
R

Prave v to doufam ze jeden z aktu bude hora Arreat nehlede na to ze tam dej Diabla 2 skoncil tak by tam mohl i zacit!!Moc by se mi nelibilo kdyby se zas zacinalo v Tristramu proc tam zacinat po tri:(

16.04.2011, 09:26 hod.
IllussioN

Představte si jak bude stříkat krev a odpadávat kusy těl na sníh \":)\"

16.04.2011, 09:23 hod.
K0ka

připomina mi to 5 act v diablu II.

16.04.2011, 07:53 hod.
Spector

3. akt by měl vypadat nějak takhle: http://www.diablowiki.net/…or-grid1.jpg

16.04.2011, 00:24 hod.
petrklic

Před chvilkou jsme si povídali se známým v „osvěžovně“ o hře diablo, ke které a jsem mu za to vděčný, mě dostrkal. Pamatuje D1 jako novinku a co se dělo před příchodem D2, rozhovory se Schaeferem před vydáním D2, zaručené termíny vydaní a jak se to táhlo asi 1,5 roku. Potom vyšlo D2 a všechno bylo úplně jinak, prostě reklamní a obchodní triky. Už jsem tu psal, že 4 hráči ve hře a bez pomocníků je pro mne zklamání, tak jen doufám že má pravdu!. \";-)\"

15.04.2011, 23:40 hod.
Stone

R: no ono ty 4 akty budou stejne skoro takovy.. 1)akt no videl jsi sam…skoro to vypada jako u andariel v chramu.. akt 2– poust bude,vzdyt to zverejnili.. akt 3-tam se nevi co to bude za akt,to je fakt…a akt 4? no tak tam budeme samozrejme v pekle – kde jinde by diablo mohl byt.. maximalne v nebi..takze ty lokace budou hooodne podobny d2

15.04.2011, 15:39 hod.
Garn

Neslyšel jsi o něm stejně jako já o srazu D1. \";-)\"

15.04.2011, 15:23 hod.
mardosa

Garn: není zač \";-)\", i když se nejspíš jedná o fake, ale aspoň se něco děje \":-D\"

15.04.2011, 14:59 hod.
LordKiller

Garn: jen ke komunitě d1, eště stále děláme srazy, což znamená že se známe nejen z internetu. Co se týče těch pár lidi, když vyšlo d2, tak eště v roce 2003 nás bylo na srazu 60 z celý republiky, což při nechuti mnoha lidí kamkoliv jezdit bylo super číslo (teď už je návštěvnost horší no \":)\" ). Toliko k pevnosti komunity. Btw nikdy sem neslyšel o srazu z d2…

15.04.2011, 14:53 hod.
Garn

Každopádně díky Mardosovi za linkutí. \":-)\"

15.04.2011, 14:42 hod.
R

A vdyt uz jen jak mluvil o Aktech to musi bejt fake 1. tristam, 2. poust, 3. baziny a 4. peklo! Presne jak to bylo ve dvojce:D Neverim ze by Blizzard udelal stejnej postup jak u dvojky!:D A Podle me bude i v jednom Aktu vice mest!:))

15.04.2011, 14:23 hod.
Schvalne

ramm: Souhlasím s tím dodatkem ve smlouvě, je to na 100% fake. A proč by vůbec měl mít rozhovor s testerem takový strašně malý funweb? Kdyby měl někdo vlastnit rozhovor s testerem D3 tak by to bylo http://diablo.incgamers.com/ nebo jiný větší web o diablu.

15.04.2011, 13:45 hod.
ramm

Je to fake.....kdyz na zacatku rekne, ze ve smlouve nemel nic o tom, ze musi mlcet pokud je smlouva zrusena (a je jedno jestli odejde sam, nebo je vyhozen), tak uz v ten moment je jasny, ze keca, jelikoz v kazdne dnesni vetsi firme, ktera ma nejeky dusevni vlastnictvi (kam spada i vyvoj jakyhokoliv software) je ve smlouve dodatek, ze i po ukonceni pracovni smlouvy je dotycny vazan mlcenlivosti na 6–12 mesicu treba (u blizz mozna i dyl). Nekdy je dokonce zakazano po tu dobu pracovat u konkurence. Ve firme to tak mame taky a neverim, ze firma jako je blizzard, ktera je nekolikanasobne vetsi to nema podchyceno \":)\"

15.04.2011, 13:40 hod.
Tib3rian

akeho testera? Ziadni testeri neexistuju. Aspon zatial nie.

15.04.2011, 13:28 hod.
Garn

I kdyby nebyl, tak vyjadřování toho člověka je na úrovni neandrtálce a jeho názor není směrodatný.

15.04.2011, 13:02 hod.
Stone

Garn: prave si to procitam… a snad doufam ze to je fake…protoze kdyby ne a byla to opravdu pravda, tak D3 bude propadak a po mesici po nem nestekne pes.. nascriptovani bossove? 3. akt stoji za houby,cela hra stoji za houby,je nudna a strasna a neco jako torchlight? omg,preju si aby to byl fake… jinac je to v loji…

15.04.2011, 12:45 hod.
Garn

Přečtěte si commenty u toho článku, vysvětlují tam kde vzal info, je to asi fake. \":-)\"

15.04.2011, 12:01 hod.
Dalish

Nádor: taky myslim, a i kdyby ten clovek mluvil pravdu, tak nejakej tester kterej se zmuze tak akorat na to rict ze hra stoji za hovno a straslive pohori neni zrovna studnice objektivnich informaci… A jenom mimochodem, to slovo je fRustrace, byt vysledek FLUStrace by mohl byt taky frustrujici…

15.04.2011, 11:46 hod.
ramm

helljovany: Uber fun \":)\"

15.04.2011, 11:45 hod.
N?dor

mardosa: Zajímavý rozhovor. Nicméně to podle mého skromného názoru bude jen další FAKE. Dotyčný neřekl nic nového nebo něco co bychom už dávno nevěděli. Už soudě podle vyjádření, že boje s Bossy jsou naskriptované(což si dost dobře nedovedu představit) si myslím, že si někdo mně podobný vybil svoji flustraci nad nekonečným čekáním a absencí jakýchkoli nových informací.

15.04.2011, 11:03 hod.
T

@mardosa: Co si myslíš o tom rozhovoru? Může to být pravda, nebo nás ten maník jen tahá za fusekli? Mě to celkem přesvědčilo, přestože k tomu nemám objektivní důvod. Možná jen, že přání je otcem myšlenky.

15.04.2011, 10:47 hod.
PT@CZA

Taky je možné,že si nechal blizz vydání hry přímo na blizzcon 2011 a zahaji prodej 21.10.2011

15.04.2011, 10:31 hod.
mardosa

toto by měl být údajný rozhovor s testerem Diabla 3, který byl propuštěn http://lo-ping.org/…ut-diablo-3/

15.04.2011, 08:29 hod.
Helljovany

Na Blizzardím Facebooku je pěkný videjko lore Diabla 1 \":-D\"

15.04.2011, 01:19 hod.
Tib3rian

To ze bude Diablo 3 na Blizzcone vobec nic neznamena, on totiz bude asi aj na Blizzcon 2012 aj 2013 kedze budu tie datadisky. Ja vidim istotu v tom ohlaseni datumu bety, ktory bude stanoveny(aspon priblizne) po majovej konferencii Blizz-Activisionu ako to prislubil Mike Morhaime. Ak sa nad tym ludia zamyslite tak je predsa jasne ze interne testovanie nemoze trvat viac ako pol roka, takze ja ocakavam zaciatok bety niekedy cez letne prazdniny.

14.04.2011, 22:51 hod.
Silblade

Tady zaznívá naděje.:) Já radši budu počítat s tou horší variantou (i když osobně myslím, že datum vydání D3 bude okolo Vánoc), abych případně byl VELMI mile překvapen.:P

A jak to začalo nenápadně – prvně byl vlastně tento web for fun a o případném D3 se jenom diskutovalo. Pak ty jo, jednou z nudy zadám do vyhledávače „Diablo 3“, abych se podíval, jesi je něco nového a bumho – gameplay video barbara a witch doctora! Od té doby hltám každou novinku a jsem vášnivým D3 fanouškem už teď.:D:D

14.04.2011, 21:45 hod.
N?dor

Stone: Jestli bude hlavním tématem Blizzconu 2011 Diablo 3, tak ze dvou důvodů. Buď na Blizzconu uvedou Diablo 3 na trh(čemuž bych taky rád věřil, ale je to nepravděpodobné), nebo nás zase nakrmí úžasnými nápady a změnami a ve výsledku budeme vědět to samé, co po Blizzconu 2010, takže téměř nic… Jedno je ale jisté a to, že D3 nevyjde dříve než bude Blizzcon:-)

14.04.2011, 20:59 hod.
mato

Konečne sa po dlhých rokoch k niečomu schyľuje čo?:D Úprimne je skoro ľúto človka ktorý na D3 čaká od vtedy ako bola zmienka že MOŽNO niečo bude.

14.04.2011, 20:38 hod.
IllussioN

Stone: 99,9% to bude přesně tak.

14.04.2011, 20:31 hod.
Stone

ono to je podle me skoro uplne jasny… 28.6 ohlasi betu,na blizzconu datum vydani ktery bude 28.11 \":P\"

14.04.2011, 20:30 hod.
Ashen

Sergy: No, začínám se toho bát \":(\"

14.04.2011, 20:24 hod.
Sergy

Podle me nekdy v lete ohlasi spusteni bety a na blizconu oznami vydani D3 :D a to bude teprve mazec

14.04.2011, 16:59 hod.
R

Ashen: Presne tak:))

14.04.2011, 16:54 hod.
Ashen

Prosimvás, odstranění křížů a pentagramů? :D A co s tim? V záplavě akčních efektů, létajících vnitřností a krve? Myslím, že vývoj atmosféry se bude ubírat jiným směrem a to konkrétně temno, hudba a plameny osvěcující (runami popsanou) lebku… hm to také nezní špatně… A nikdo po nějakých křížích a pentagramech ani nevzlykne.

14.04.2011, 14:16 hod.
R

Ja si osobne myslim ze Diablo 3 uz letos vyjde dost veci tomu i nasvedcuje!:)) a odstaneni krizu a pentagramu se nebojim!Jak uz tu nekdo podotkl v predchozich dilech jich zas taky nejak extra moc nebylo.. Ano ve hre urcite zmeny budou a to byli i mezi 1 a 2 takze s toho nemam strach..

14.04.2011, 12:48 hod.
mato

Garn: Dúfam že budem mať tretí krát za sebou cez Blizzcon volný byt:)

14.04.2011, 10:30 hod.
Garn

franzkfk: Díky za link. Zase budou Virtual Tickety. Bože to bude zase neprospanej víkend. \":-D\"

14.04.2011, 08:21 hod.
Bloodwer//*Rond*

Nádor: nie nie určite tento rok ja to cítim.....

v januári viacero ludí bude musiet prenášat skúšky do dalšieho semestra a dôvod bude jasný DIABLO 3 \";-)\"

14.04.2011, 07:46 hod.
N?dor

franzkfk: Rozhodně to něco naznačuje. Blizzcon 2011 bude hlavně o Diablu 3, které tedy nejspíš vyjde až za rok:-(

CADAVER: Odstranění magických symbolů z 1. a 2. dílu mě taky zaráží, ale i bez nich si dokážu představit kvalitní akční rpg:-)

14.04.2011, 05:52 hod.
franzkfk

Souhlas s CADAVEREM. Osobně si myslím, že to Blizzardi okleštili právě proto, že si to chtějí víc připsat na svý vlastní triko, jelikož za Diablem stálo Blizzard North. Ale uvidíme, jak bude celá hra působit. Co se týče těch pentagramů, tak jsem si jich všímal, kromě D1, jen u 1. aktu v D2.

Jo a taky ste už viděli pozvánku na BlizzCon 2011? Všichni „šílej“ nad tím, že je v popředí D3. Že by to něco naznačovalo? \":))\"

13.04.2011, 23:48 hod.
CADAVER

No, ruku na srdce… Myslím, že odstranění symbolů, které charakterizovaly a charakterizují základ, na kterém jsou jednička a dvojka postavené bylo dílem invenční pseudoplodnosti…

13.04.2011, 21:56 hod.
Richard

Nádor: Ono to je asi logické vyústění, protože jinak si se svou vysněnou komunitou užiješ maximálně prostřednictvím Internet Exploreru 8 nebo Firefoxu 4 \":-D\"

13.04.2011, 21:33 hod.
N?dor

Já doufám, že komunita kolem Diablo 3 bude stejně tak dobrá jako bývala komunita Diabla 2(alespoň ta česká). Právě u D2 mě necelé dva roky držela úzka komunita skvělých lidí(s věkovým průměrem kolem 25 let). Třeba se v D3 zase potkáme:-) Vlasntě ono Diablo 3 je jediný důvod proč bych si koupil výkonější stroj než současný netbook 10.1\" obrazovkou, 1.6ghz atomem a 1gb ram:-)

13.04.2011, 20:38 hod.
JUra

Hafo vtipné interview. \";-)\" \";-)\" \":-D\" \":-D\" Hlavně s těmi cheaty \":-D\" \":-D\"

13.04.2011, 19:06 hod.
IllussioN

Ashen: Nedoufej,já jsem to vědel hned po prvním gameplay videu. Já už nemůžu hrát Diablo 2,odkdy jsem viděl jak vypadá 3.díl…

13.04.2011, 19:02 hod.
Ashen

IllussioN: Taky doufám…

13.04.2011, 18:35 hod.
IllussioN

Lord_Sp: haha,jo… bude mi to chybět ale Diablo 3 bude mít takovou kvalitu,že si na pentagramy ani nevzpomenete…

13.04.2011, 18:17 hod.
Lord_Sp

„Nedávná informace týkající se odstranění pentagramů, křížů a dalších náboženských a mytologických znaků nesouvisí s potřebou politické korektnosti, Blizzard jen chce mít vlastní svět s vlastními znaky, mytologií a symboly“ – tak nato si spomneli trochu neskoro, ked už má vijít treté díl … to je jako zebrat čarodejnici metlu :-d

13.04.2011, 17:33 hod.
mato

LOYF: a až kolem mě budou lítat vnitřnosti a kobylky, tak mi bude stejně jedno jestli za nima na zdi bude kříž, pentagram nebo vysprejovaný tag…

Ale zase priznaj sa koľko krát ti prišiel na rozum pentagram ktorý horel na zemi keď si prechádzal FT v D2. Keď si zabíjal Diabla tak bolo by to úplne o inom keby sa respawnol v nejakom kruhu s čiarov v strede. Ak chcú spraviť inoatívny, nový, neklišé svet, tak by toho museli vyhádzať z Diabla o TROŠKU viac ako len pentagramy a kríže.

Celý ten celok ohľadom Diabla – Satana – Pána Temnoty tie kríže, pentagramy, horiace kostoly, mŕtvoly na každom rohu, viac vypálených kostolov dotvárajú.

13.04.2011, 16:18 hod.
LOYF

S tou střílečkou z druhý světový… Wolfenstein (ten nejnovější) měl dvě verze… celosvětovou a německou.. celosvětová: hákáče, krev… německá: znak wolfensteina (to upravený w) všude i na uniformách i na odznáčcích na čepicích atd. místo hákového kříže… krev? i když se zaplo v nastavení víc krve, bylo jí méně než v té druhé verzi s tímto efektem vypnutým… Němci jsou pomalu jak komunisti, co se jim nehodí, to zcenzurují… třeba pán prstenů u nás nemohl být před rokem ´89 vydán, protože říše Temného pána Saurona, říše zla, byla na východě… Fallout 3 něco podobného… japonská verze byla bez atomovek… fallout bez atomovek… větší smysl by dával harry potter bez magie… to teď bude zakázaná i verze Crysis 2, kde v jedné misi protrhnou Hooverovu přehradu a zaplaví Manhattan…

A pokud chce Blizzard přijít s „něčím originálním, s vlastním světem“ tak ať vytvoří novou sérii… i když ty zásahy nejsou takové, aby sérii Diablo potopili jako EA tiberium universe… a až kolem mě budou lítat vnitřnosti a kobylky, tak mi bude stejně jedno jestli za nima na zdi bude kříž, pentagram nebo vysprejovaný tag…

13.04.2011, 15:37 hod.
Garn

Tak akční to možná nebude, ale buď si jistý, že Diablo 3 si vytvoří vlastní komunitu (možná jinou, možná stejnou jako D2), která pak bude stejně tvrdohlavě odmítat Diablo 4 nebo další datadisk. \":-D\"

13.04.2011, 15:28 hod.
Silblade

Garn: Prve jsem chtěl reagovat, jestli to myslíš mě, ale pak jsem si všiml příspěvku Stonea pode mnou. Pač jsem upe stejného názoru. S tou komunitou mě to vůbec nenapadlo, ale je to tak – lidi vždycky budou nespokojení, mručet, nadávat pod vousy, ale stejně si to zahrajou a pak se po jejich kritice slehne zem.:P D3 je převálcuje, tak jak ve svý době D2.

13.04.2011, 15:18 hod.
Roumec

To Morte: To by byla taky kopirka, protoze na takovou priseru promenila jezibaba v jednom dile simpsonovych Homera \":-D\"

13.04.2011, 14:10 hod.
Tib3rian

Bol by som rad ak by v datadiskoch bola postava toho „tazkoodenca“ ako je tu uz napisane, rytiera alebo tak.

13.04.2011, 13:44 hod.
Sam

To je fakt, když už se přímo inspirovali tím, že tam dávají pekelný pány jako bosse tak nevím proč se brání symbolům jako pentagram nebo kříž. Kdyby jsme se teoreticky v přůběhu hry podívali třeba do pekla, tak nějaký nově vymyšlený blizzardí klikyháky stejně nikomu nic neřeknou a atnosféře hry nepřidají.

13.04.2011, 13:30 hod.
morte

To je skor ako keby do warcraft 3 dali namiesto orkov modre ryby s nohami a zajačími ušami aby vytvorili originálny svet.Keď už niečo dali do D1 a D2 nemožu to z D3 odobrať a zameniť niečím iním.

13.04.2011, 10:01 hod.
Mepfi

Originalni hra s vlastnimy pravidli svetem atd me prijde zajimevejsi nez jak sem zminil treba Titan Quest = Age of Mythology a podobny strategie

13.04.2011, 10:00 hod.
Mepfi

Nahodou se tesim na svet Diabla a ze to bude trochu jiny od reality!:)) hral sem Titan Quest a tam me prave valo to ze prisery a vsechno okolo byla jen kopirka z jinych veci a nic tam pomalu nebylo original!!

13.04.2011, 09:47 hod.
.

Garn: Souhlas ve všech bodech. Navíc bych řekl, že postavy z D2 byly skoro zachovány: když je rozložíme na to hlavní, co je určovalo, tak to skoro beze zbytku poskládáme:

D2

Barbar: zběsilý válečník vládnoucí chladnou zbraní Paladin: svatý bojovník, těžkooděnec (tj. i např. spec. na štíty atd.) Asska: „ninja“, pasti, temnost a záhadnost, jed Amazonka: střelné zbraně, divoká ženská Sorcka: čistá magie, elementy Nekromant: temná magie, temnost a záhadnost, vyvolávání, kletby, jed Druid: metamorfózy, vyvolávání, elementy

D3

Barbar: zběsilý válečník vládnoucí chladnou zbraní, (divoká ženská) Monk: svatý bojovník, „ninja“ Witch Doc.: temná magie, temnost a záhadnost, kletby, vyvolávání, jed Wizard: čistá magie, elementy Demon Hunter: temnost a záhadnost, střelné zbraně, pasti

Povšimněte si, že jediné, co zůstalo nevyužito, jsou „metamorfózy“ a „těžkooděnec“ – to spatřuju jako pravděpodobné základy postav do příp. datadisku. A postavy z D3 hodnotím obecně jako zajímavější, než v D2 – tam byly dost fantasy-klišé, zde jsou navíc vždy obohaceny o nový rozměr: barbar je starší, rozumnější a pochmurnější; monk není orientální, ale spíš „pravoslavný“; wizard není vousatý mudrc, ale horkokrevný teenage frikulín, který čirou náhodou má v sobě přetlak magické síly; a demon hunter je sice klasika (alá Solomon Kane, novodobé pojetí van Helsinga atd.), ale je fakt, že to jednak není zas tak moc využívané a pak, jak sami říkají, do herního konceptu padne jak prdel na hrnec.

13.04.2011, 09:38 hod.
Garn

Záleží co od toho čekáš. Mně nepřijde, že se to vzdaluje od D1 a D2, čím? Je to logicky další díl. Když si kriticky srovnáš D1 a D2, tak to jsou taky úplně jiné hry. Technologicky jsou jinde, naprosto jiné herní mechanismy, jiný systém classů, barevnější grafika. Jediné co mě napdá, že zůstalo stejné je příběh, který přesně navazuje a lahvičkový systém, i když D2 tu hrůzu dovedlo k dokonalosti. Diablo 3 je pro mě jen další v řadě, je to další díl hry, očekávají se rapidní změny stejně tak jako mezi D1 a D2. Blizzard vylepšil všechny herní mechanismy – staty, tratity, skill pointy, skill runy, charmy, health orby (no to se uvidí, jestli je to zlepšení), craftění atd… Při tom ale „duše“ té hry zůstává stejná. Nevím co by sis od dalšího dílu představoval. Diablo 2 je sice legenda, ale je to taky hra, která má tisíce chyb a bugů a technologických nedostatků. Logicky po tom další díl musí být hodně jiný a hodně inovativní.

EDIT: A další problém je, že když vyšlo Diablo 2, tak hrálo Diablo 1 jen pár lidí, kteří se ani neznali přes internet a netvořili tak pevnou komunitu. Mezi D2 a D3 je obrovský časový posun, a vytvořila se komunita hráčů tak pevná, že prostě ať bys udělal D3 jakkoli, tak vždycky budou nespokojeni. Jednak pro to, že se bojí změny a druhak pro to, že se bojí, že budou v novém Diablu lamit, protože přeci jen je to jiná hra postavená na jiných mechanismech.

13.04.2011, 09:35 hod.
Silblade

Jako mě přijde docela dobrý, že by chtěli, aby Diablo byl svět s vlastní mytologií, originalita se vždycky cení a jenom pohodlně přebírat aspekty z našeho světa není tak úplně tvůrčí a napádité, problém ale je, že tyhle znaky a symboly zavedli už v D1 a D2. A měnit to v D3, že vlastně místo křížů a pentagramů uděláme třeba kolečko s puntíkem uprostřed, je už takový divný. Zavání mi to výmluvou, ale ruku na srdce, myslíte, že kdyby to mělo být kvůli „politické korektnosti“, přiznali by to?

13.04.2011, 09:29 hod.
Stone

Garn: no teda nevim nevim co z toho diabla teda vyjde a nakolik to zustane diablem… me se zda,ze se to klasickymu diablu (1,2) stale vice oddaluje a dostavam pocit,ze s tim budou lidi nespokojeni…doufam ze se pletu.. protoze kdyz uz si to koupim,uz to mam predobednany,tak to snad bude stat za to a bude to stary dobry diablo…

13.04.2011, 09:16 hod.
Garn

Taky mi to přišlo vcelku směšné, protože když se podíváš na jakoukoli hru (třeba i WoW), tak tam jsou tisíce odkazů na reálný svět. To samé i v Diablu – Asmodan, Belial, Diablo, Hephaisto, Izual, to všechno jsou odkazy na naši mytologii. Diablo je všechno, jen ne svět sám o sobě. \";-)\"

Ještě byla docela zajímavá poznámka Maxe, když se ho Flux ptal, jestli mu design přijde víc gotický nebo víc kreslený a nebo někde mezi. Max prohlásil, že mu design přijde hodně gotický, i když je barevnější, a pak řekl nějakou poznámku, že se mu to líbí a že to podle něj k Diablu sedí.

A nechápu, co všichni mají proti odstranění Paladina. Monk je podle mě mnohem stylovější a Paladin ve všech hrách platí za postavu pro nováčky a loosery, kteří nic jinýho nezahrajou (viz. Hammerdin, Zealot (D2), bubble+hearthstone (WoW), Wa/Mo (Guild Wars), atd…). Aji Blizzard prohlásil, že koncept Paladina je sice úžasný, ale naprosto špatný. \":-D\"

13.04.2011, 08:56 hod.
.

Vytvářejí hlavní svět a proto se např. jedno město jmenuje Ivgorod, tj. zcela jednoznačně rusky. :D A taky si myslím, že to je kec, navíc mi to přijde, jako kdyby se vydala hra z Druhé světové a místo hákáčů by se tam nacisté promenádovali s černými smajlíky v bílých kruzích na červených vlajkách. :D

13.04.2011, 08:15 hod.
Strapak

to som prehliadol ze zmizli pentagrami , a krize, no BLIZZ uz vazne nevie co zo sebou, moze sa vlastne tato hra este volat diablo??? ved jedine co tam je z diablo je rohata obluda na konci ,ale ta je aj v iných hrach, najpr odstranilil HOLY WARRIORA (sorry za navrat k paladinovy ) , zrusili tu uzasnu atmosferu , a teraz znaky ktore odkazuju na konretnu mytologiu ,ktorej sa mala hra tykat, (vlastny svet co to je za … , diablo je svet sam o sebe ) , teraz to kludnemozu premenovat na DEMONHUNTERS (mozno to potom nesposoby tolko sklamania)

13.04.2011, 06:53 hod.
morte

Čakal som výhovorku v takomto zmysle.Ako možu vytvoriť vlastný svet bez reálnych znakov keď už je vytvorený.Blizzardu už neverím ani slovo. \":-x\"

13.04.2011, 02:18 hod.
Wenca

no nejspis jsem cekal neco vic.. ale nevadi aspon tu neni mrtvo:)

Psaní komentářů mimo téma, vulgarismů, diskusí o rozhodnutích moderátora a příspěvků vyvolávajících konflikty mezi uživateli, může mít za následek vymazání komentáře nebo uzavření komentářů.

Přidat komentář

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.

Jméno:

Heslo:

Zapomněl(a) jsem heslo.

Pamatovat si mě.

Nemáte uživatelský účet? Zaregistrujte se »