Diablo 3 - Diablo III po roce - 5. část: Základní informace a shrnutí

Novinky

Diablo III po roce - 5. část: Základní informace a shrnutí

01.08.2009, 06:05 hod. - 43 komentářů

aaa-diablo3-logo Poslední díl seriálu vám přijde možná trochu netradiční, ale má své opodstatnění. Jak už si jistě někteří všimli, díly seriálu „Diablo III po roce“ kopírují sekce v menu v části herní info. Nikoho tedy nepřekvapí, když posledním dílem budou základní informace.

Nejde ovšem o žádný úvod, ale spíše shrnutí toho, co o hře vlastně víme. Jde také o zařazení Diabla 3 do herního světa. Většinu času se tu bavíme v rovinách Diabla, Blizzardu nebo Warcraftu, ale jsou tu ještě další faktory.

Takže o čem se tu vlastně celou dobu bavíme, o čem je vlastně Diablo série? Diablo se žánrově zařazuje mezi akční RPG, ale neoficiálně se tomu říká spíše hack’n’slash. Diablo se dosti odpoutalo od původního významu RPG, ale na druhou stranu určilo nový směr, kterým se ubírají hry jako Sacred, Titan Quest a další.

Co se faktů o Diablu 3 týká, tak na jeho tvorbě pracuje nám všem velmi dobře známá společnost Blizzard Entertainment (dále Blizzard), která spolupracuje s firmou Activison. Blizzard v současné době ovládá 3 herní světy, mezi které patří Warcraft, Starcraft a Diablo. Původními tvůrci série Diablo (mimo datadisku k prvnímu dílu) je odnož Blizzardu, která nese jméno Blizzard North. Ti měli původně vytvářet i Diablo 3, ale v roce 2005 se tým rozpadl, vývoj se zastavil a Blizzard se rozhodl projekt stornovat a začít znovu. Žádné informace o tom, jak na tom byl Blizzard North po 3 letech vývoje nebo proč byl vývoj zrušen zatím nejsou a nejspíš ani nebudou. Po 4 letech vývoje dosud není známé datum vydání. Byli jsme svědky hratelného dema na Blizzconu 2008, ovšem Blizzard prohlásil, že nic z toho, co jsme viděli, se ve hře nemusí objevit, a nic není kompletní, ani hratelné postavy. Na otázky o datu vydání Blizzard odpovídá svým tradičním „It’s done when it’s done“ (bude to hotové, až to bude hotové).

Diablo 3 bude vydáno podle všech informací pouze v angličtině a česká verze ani částečná lokalizace nebude. Multiplayer bude pouze přes Battle.net. Blizzard tak chce zabránit pirátství. Pro tyto potřeby bude spuštěna nová verze tzv. Battle.net 2.0, který by měl poskytovat hráči nové funkce. Maximální počet hráčů v jedné hře se bude pohybovat kolem čísla 4.

Ve hře samotné budete mít na výběr z 5-ti herních postav, z nichž již známe celkem tři: Barbarian, Witch Doctor a Wizard. Za mužskou i ženskou verzi každé postavy budete procházet tradičně 4 akty ve třech obtížnostech (Normal, Nightmare, Hell). Rozsahově by hra měla odpovídat zhruba předchozímu dílu. Narozdíl od Diabla II Odkaz mimo tento web bude ve hře množství vedlejších nepovinných questů a scriptovaných událostí. O těch tvůrci vypustili jen několik málo informací. Diablo 3 by mělo fungovat tak, aby hráče motivovalo ve tvorbě další postavy a zkoumání hry. Hra by měla také samozřejmě podpořit znovuhratelnost.

Hra poběží na modifikovaném enginu Havok, který můžete znát třeba z hry Battlefield 2. Je typický fyzikou mrtvých těl na šikmých plochách atd. Systémové požadavky zatím nebyly zveřejněny, ale víme, že hra nebude vyžadovat DirectX 10, takže by Diablo 3 mělo být hratelné nejen na Vistách, ale i na Windows XP.

--- — --- — --- — --- — --- — --- — --- — --- — --- — --- — --- — --- ---

No a tímto článkem končí náš seriál „Diablo III po roce“. Věříme, že pomohl především hráčům a lidem, kteří nesledují novinky týkající se vývoje Diabla 3 příliš dlouho, nebo snad některé z informací nestihli zaznamenat. A těm, kteří sledují dění okolo Diabla 3 pravidelně, snad pomohl osvěžit, zopakovat a zpřehlednit jejich znalosti.

A tady je již kompletní přehled seriálu „Diablo III po roce“ a jednotlivých dílů:

--- — --- — --- — --- — --- — --- — --- — --- — --- — --- — --- — --- ---

Diablo III po roce [seriál] – přehled
Diablo III po roce – 1. část: Charaktery
Diablo III po roce – 2. část: Prostředí
Diablo III po roce – 3. část: Monstra
Diablo III po roce – 4. část: Předměty
Diablo III po roce – 5. část: Základní informace (právě čtete)

--- — --- — --- — --- — --- — --- — --- — --- — --- — --- — --- — --- ---

Autor: Garn

Komentáře

04.08.2009, 15:03 hod.
PARman

Komu se zda ze koule s zivoty sou malo cervene?

03.08.2009, 21:23 hod.
PARman

Nebo des a najednou hezka zenska ale chce te seimout taky skoda :-D

03.08.2009, 20:58 hod.
Richard

tak to je taky síla, to mi dokonce dalo chvilku času to luštit :o)

Diablo 3 koupit
03.08.2009, 20:50 hod.
PARman

J ja si pamatuju hru kde sem medzi obludama nasel zajicka s zombi vyrusem sem ho musel seimout nozem co us. :-(

03.08.2009, 20:16 hod.
Psychopat

jj někdo jo, trochu mě mrzí že některé potvory nejsou jakoby neutrální a pokud nechcete můžete je nechat být

03.08.2009, 19:12 hod.
PARman

Hei neni vam nekdy lito zabit nakou priseru zombika kostlivce nebo proste zlodeje? 8-O :-D

03.08.2009, 12:45 hod.
DJames

Btw ten jeho hlas zněl tak vystrašeně protože ta zeď spadla na toho druhýho lučišníka. Určitě to byl jeho nejlepší kamarád proto ho to tolik vzalo :D Kdyby ten vůl nešel tolik napřed tak na něj nespadne zeď. :-D

03.08.2009, 00:31 hod.
PARman

Se tesim na info z blizconu nemate stroj casu? Bych si sel zahrat do budoucnosti a rek vam jaky to je co vyy na to?(asi bych se nevratil) 8-O

02.08.2009, 22:41 hod.
Richard

zkus třeba http://www.diablo3.com .. věřím, že i drobnou dedukcí by to šlo ;-)

02.08.2009, 22:19 hod.
Roumec

a odkaz by nebyl? ;-)

02.08.2009, 22:01 hod.
LOYF

zkoukni všechny gp kde je Cain a jdou s tebou chvíli lučištníci :-P

02.08.2009, 21:49 hod.
Roumec

o kterym gameplayi mluvite?

02.08.2009, 21:22 hod.
Richard

Holt to nebyl žádný veterán, vzal džob .. čekal klídek .. a najednou toto, holt ho to trošku vzalo a tak měl takový rozevlátý hlas :o)

02.08.2009, 20:06 hod.
LOYF

pokud to znamena, ze jedna postava bude mit blbej hlas a 100 dlasich bude v poradku… tak to beru :-D

02.08.2009, 19:59 hod.
Garn

No…spíš kdyby se jednoho krásného rána probudil a to jeho pole tam nebylo…Určitě to ale neznělo tak, jakoby si ostřílený veterán všiml padající zdi. Ale Cain byl nadabovanej hezky, hlavně se mi líbil ten rozhovor s tím „Stay awhile and…ahh, noone ever listen.“ nevím teď přesně jak to bylo.

02.08.2009, 19:37 hod.
LOYF

Garn: tjn mas pravdu, spis to zni jako hlas chlapka, ktery vzal praci ochrance karavany obchodnika, protoze na poli byla spatna uroda… a ted jedou v bource, splasi se kone, utrhnou se, pak je slyset trhani masa a k jeho noham prilitne konska hlava… tam bych videl podle hlasu to „What the hell is that…“ :-):-D:-D

02.08.2009, 19:31 hod.
Garn

Když už jsme u toho dabingu, tak doufám, že ten lučištník z gameplay videa byl jen nějaký úlet…neznělo to moc jako ostřílený veterán. To jeho „What the hell is that…“ znělo spíš jako když šlápnu na krysu. A doufám, že i W3 časy „Eljůn adórej“ jsou už taky pryč…

02.08.2009, 19:27 hod.
LOYF

no v podstate jsem souhlasil s tebou… ale ne s tou casti: nikdy vice preklady :-P jinak moje komenty taky musis brat s nadhledem :-D:-D:-D

02.08.2009, 19:08 hod.
Richard

LOYFe a s čím co jsem řekl tedy nesouhlasíš? Přijde mi, že jsem řekl skoro to samé :o) Pokud teda reaguješ na ten delší příspěvek níže .. pokud na ten kratší výše, tak to byla samozřejmě nadsázka.

02.08.2009, 18:34 hod.
LOYF

Richard: to nesouhlasím :-) když si vezmu třeba Heroes of Might and Magic :-) tak tam je cz vetne dabingu supr ( mel jsem i eng) zalezi na tom kdo ji dela a ve hre jako je Diablo je docela tezky udelat cz priklad hlavne kvuli generovani nazvu predmetu… a slusny prekladatel muze z pribehu udelat zajimavou vec, protoze preklad muze znit jinak pokud si ho dela nekdo podle ucebnice :-D:-D:-D nebo to ela nekdo kdo to prelozi tak jak to bylo mysleno ;-) takze preklad do cz je podle me fajn, ale musi to mit uroven ;-)

02.08.2009, 18:29 hod.
Richard

Přesně tak!:o) Alou pro učebnici angličtiny :o) a nikdy více žádné překlady :o))

02.08.2009, 18:28 hod.
Garn

Přesně tak…taková „simple english“ nikoho nezabije. Aspoň vás váš „handicap“ přinutí si zlepšit svoje znalosti angličtiny, v dnešní době se to hodí. :-)

02.08.2009, 18:25 hod.
M0z3k

Tak ne že by to bylo jedno,ale spíš tam jsou takové ty klasické věci jako Evil monsters,Diablo,kill,find..... které už známe z předchozích dílů,nebo z jiných her.

02.08.2009, 17:28 hod.
PARman

‚Tak u takových her jako je Diablo čeština ani není potřeba, horší by bylo kdyby to byla adventura‘ Snad tim nemyslis ze je jedno co se v diablu pise nebo mluvi :-D 8-O

02.08.2009, 15:43 hod.
Baglik

Tak u takových her jako je Diablo čeština ani není potřeba, horší by bylo kdyby to byla adventura :-D :-D

02.08.2009, 13:34 hod.
butal

Přesně tak,je to jenom o zvyku…doma jsem měl vždycky Diabla v angličtině,ale v práci ho kluci měli v české lokalizaci.No a když jsem ho hrál pak i v práci,tak to sice byl ze začátku nezvyk,ale rychle jsem si na to zvykl.Ale D3 v angličtině je jasná volba (ani asi jiná ani nebude :-D )
;-)

02.08.2009, 12:11 hod.
Hitokage

díky dobré shrnutí pro ty co to tak nesledujou a občas mrknou na váš web

01.08.2009, 21:01 hod.
mato

priklanam sa k tomu ze cz preklady su hrozne a svk tiez…ja si sice dam cestinu skoro vsade ale len preto aby som tomu rozumel (ide mi len o tie rozhovory)…diablo som v cestine videl len na obrazkoch a mal som dost…ale aj tak neviem…je to skor a zvyku

01.08.2009, 20:53 hod.
PARman

Diky mne by stacila edice za 200 max :-D To si raci pockam na diablo 3 mno.Ale diky za typ tady to nemai nikde ani v gameshopu ani v hypermarketu ani v elektro obchode maji tam jen ty nove hry.

01.08.2009, 18:14 hod.
ashus

Možná některé naštvu, ale i když se nějaká hra sama pustí v české lokalizaci (jako např. Red Alert 3), jdu po souborech a vracím tam originál. Prostě se ztrácím, když na mě mluví anglicky a píšou česky ;-) Navíc ty překlady zní česky prostě blbě.

01.08.2009, 17:59 hod.
Baglik

PARman – Diablo 2 se pořád prodává snad v každém obchodě s hrami (JRC, Game shop), vychází v platinové edici včetně datadisku LoD myslím za 599,–.

01.08.2009, 15:38 hod.
Richard

Arty = to byl dobrý pokus, ale já češtinu na Diablu II viděl jen z dálky 8-) Opravdu české lokalizace nepotřebuji a nikdy nepoužívám. A věřím, že mohu mít jiný názor než Ty a nemusí to být označováno za „chybu“.

Javůrek = samozřejmě, přesně tak. Proto říkám, ne děkuji :o) A co se týče dobrého/špatného překladu: Díky tomu, že čeština je dosti vzdálená od angličtiny, její větné stavby.. a vůbec v užívání slov pohromadě, je také patřičně kladen nárok na to, aby překlad byl právě o to lepší, což se většinou nepovede .. (možná více než tupý překlad by to vyžadovalo nějakou vlastní intervenci) proto pak máme v hrách „meče bastardů“ apod. Není dle mého názoru dostatečné vzít „Cruel Bastard Sword“ a přeložit to slovo od slova co češtiny (to pak zní směšně, přesto, že je to „dobrý překlad“, já tvrdím, že je to špatný překlad). Rozumíme si?

01.08.2009, 15:22 hod.
Javurek

Jenže to není o tom že by ten přkad byl špatnej. To je o tom že holt nějaké věci co ti v angličtině připadají dobré, v češtině prostě zní směšně.

01.08.2009, 15:21 hod.
Arty

Richard: ale u češtiny se dalo vybrat co chceš mít přeloženo a co mít v originále že jsi na to nepřišel je jen tva chyba

01.08.2009, 15:06 hod.
Richard

Spíše realista. Kdyby vyloženě Blizzard vytvořil českou lokalizaci, tak bych věřil, že to bude k něčemu, ale ty rádoby překlady, kde běhá čaroděj a drží v ruce strašlivou dřevenou hůlku mrazu .. ne děkuji 8-)

01.08.2009, 14:15 hod.
PARman

J moc hezky a tesim se na info z blizconu. Chtel bych si zahrat zas diablo 2 ale us ho nemam kde by slo koupit?

01.08.2009, 14:11 hod.
Lophius

Richard opět pesimista

01.08.2009, 13:16 hod.
Richard

Vždyť ty překlady jsou hrozné ..

01.08.2009, 12:55 hod.
Danielsan

Škoda, že hra nebude lokalizovaná :-( . Doufám že se toho nějací dobrodinci ujmou a že to pujde přeložit jak původní D2.

01.08.2009, 12:50 hod.
LOYF

tak jsem tu zas :-) a musim pochvalit tento serial :-)

01.08.2009, 11:18 hod.
Krolth

Tak, „seriál“ je u konce. Moc pěkná práce Garne. Chválim ;).

01.08.2009, 10:20 hod.
balviforever

ja tiez, sa neviem dockaaaat

01.08.2009, 09:53 hod.
Psychopat

doufám že za 19 dní toho bude mnohem více

Psaní komentářů mimo téma, vulgarismů, diskusí o rozhodnutích moderátora a příspěvků vyvolávajících konflikty mezi uživateli, může mít za následek vymazání komentáře nebo uzavření komentářů.

Přidat komentář

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.

Jméno:

Heslo:

Zapomněl(a) jsem heslo.

Pamatovat si mě.

Nemáte uživatelský účet? Zaregistrujte se »